HTML

kistrizso

In my life...

Friss topikok

  • kistrizso: Nos igen, sznob gyanus, de en orulok ezeknek a kozossegeknek, avagy a beke es a "demokracio" egyre... (2011.10.14. 11:24) Szatyor
  • drgreen: Ha már van egy LÁNY, gyorsan szerezz be egy babzsákot is, abból blogolni is jó, vagy filmet nézni... (2010.11.30. 13:57) Van/volt/lesz
  • mallory knox: lándzsás útifű szirup (2010.09.22. 11:52) Standup
  • kistrizso: A dolgok lényege, hogy mindig tedd meg, amit szeretnél, mert utána nem bánkódhatsz azon, hogy nem ... (2010.09.21. 01:04) White dream tulip...
  • mallory knox: lájkolom :) (2010.09.02. 14:24) Post-box

Linkblog

Aarhus live

2017.10.01. 21:15 kistrizso

Ez egy rövid hét volt, ugyebár kedden érkeztünk. Nekem szerdán be kellett mennem megcsinálni a beadandót, amit be is fejeztünk a csoporttársaimmal, majd jövő hét pénteken meg kell védeni. Emese pénteken nem volt iskolában, mert nincs tanítás, így lényegébe egy hosszú hétvégénk volt. Sokat pihentünk, sportoltunk, olvastunk, vásároltunk, mostunk, szárítottunk, főztünk (palócleves és mézes-mustáros csirke). Kedden a postaládában volt a CPR kártya mind a kettőnknek, így az adminisztrációs rész lényegében megvan. Már csak a dán ügyfélkapu kell, amit NemID-nak hívnak, ez kell pl. a bankszámlanyitáshoz, amit pénteken meg is kértünk, egy rövid "átvilágítás" után, a bank megkéri a NemID-t is, a Danske Bank-nál lesz számlánk. 300 DKK egy évre, de ebben minden benne van, kézpénzfelvétel, kártya, számlavezetés, utalás, vagyis minden, teljesen más a filozófia. Mivel negyedévente számlázzák, így erre az évre csak részarányosan kell fizetni... Szóval néhány hét és használhatjuk ezt a bankszámlaszámot és kártyát, lehet itt akár mobillal is fizetni... ;-)

 

A ház előtti tárolókat (személyes, bringa és szemetes) éppen felújítják, egyelőre Mekk-Mesteresen, mert alá van ducolva a tető itt maradt, de az oldalát elvitték, vagy hoznak újat. A héten elkezdték a járólapokat felszedni és szintbe hozni, péntek délután pont akkor ért véget a munka, amikor nálunk felszedték, de visszarakni már nem maradt idő (, akkor minek szedték fel), na mindegy, most kint és bent is homokozó van... 

 

Közben lett egy porszívónk és egy kenyérpirítónk is, ezt még a hét elején vettük, az előbbi jó szolgálatot tesz... :-)

 

Kedd délután óta lett internetünk, ami meglehetősen rendben van, a legkisebb koax-os csomag 30/30 Mbps, vagyis felfelé is lehet tölteni gyorsan igény szerint...

 

Tegnap Emese futott, én pedig ma elmentem megkerülni az Aarhus-tól nyugatra lévő két nagy tavat bringával, nagyszerű idő volt, sütött a nap, nem esett az eső, de fújt a szél, tegnap éjszaka annyira, hogy mindegyik bringa feldőlt a ház előtt, mondjuk elég egynek eldőlnie és megy a többi is, az enyém nem dölt fel, mert én a falnak támasztottam, itt 80%-ban a kitámasztót használják... 

 

Tegnap elöltem a hátsómat, így  20 km bringa után gondoltam elmegyek futni is, de 1 km után feladtam, mert nem éreztem, hogy ez jó lenne... Így csak sétáltam, míg Emese a Dokk1-ben tanult.

 

Közben találtam egy csinos TV állvány - szekrényt két fiókkal, jó állapotban és szárazon, amit délután át is hoztunk Emesével. Találtam még két összehajtható széket és egy virágot, meg egy tartót is hozzá, alakul a lakás... :-) Emese talált még a némi cserepet és a bögrét is. Érdekes így lomizni, imádom ezt az országot, hogy jó állapotú dolgokat, csak úgy kirakják. Volt egy ülőgarnitúra is, de mivel nedves volt és nem volt annyira jó állatban, így ez maradt...

 

Hoztunk egy csíráztató műanyag szettet és alakul a zöldség, ma már ettünk belőle, hihetetlen, hogy néhány nap alatt mennyit tud nőni... :-)

 

Kerestem munkát a héten, beadtam néhány helyre az önéletrajzomat és nyomultam az neten is, egyelőre eredmény nélkül... Lesz majd előbb-utóbb valami!

Dánia leghosszabb (~15 km, 200 m magas pilon, ami Dánia legmagasabb pontja) hídja Fyn és Sjælland (két sziget, az utóbbin van Koppenhága), a középen van egy sziget, amit befűztek a hídba, van rajta egy világítótorony is...

A szomszéd macska, aki nagyon barátságos, pedig nem is etetjük, Fluffy-nak hívjuk, mert nagyon bolyhos...

Mai napozás és kv, az új székkel a kertben... :-) Szerintem a globális felmelegedés elérte Dániát...

A tókerülő bringakör pihenője egy kis félszigeten, ahol vannak egy kis házon lehajtható ülőkék, amik rettentő praktikusak...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kistrizso.blog.hu/api/trackback/id/tr2812916827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása